Reparatie voorwaarden
Garantie bepalingen
Om gebruik te maken van de Weller garantie regeling moet u een reparatie aanmelden via het aanmeldformulier, toegestuurde reparatie zonder aanmelding worden behandeld als "buiten" garantie. Bovendien rekenen wij 10,00 extra omdat wij handmatig uw reparatie moeten registreren. Weller Tools volgt de algemene richtlijn voor de garantie termijnen. De blauwe WELLER artikelen behoren tot de professionele lijn, hiervoor geldt een garantie termijn van 12 maanden. Deze garantie geldt voor apparatuur en toebehoren, uitgezonderd zijn de verbruiks artikelen zoals filters, stiften, reinigers etc. Hierop is uitsluitend een DOA garantie van toepassing. Op losse onderdelen wordt 6 maanden garantie gegeven. Op verbruiksartikelen geldt slechts een DOA garantie. Op reparatie wordt 3 maanden garantie gegeven, mits dit dezelfde klacht betreft.
Enige oorzaken van "buiten" garantie zijn onder andere:
-
A) Overschrijding van de garantie termijn.
-
B) Val of vloeistof schade.
-
C) Eerdere reparatie anders dan door een door Weller Tools aangewezen reparatie centrum.
-
D) Gebruik van verkeerde materialen ( S-29/39, aanstekergas), niet originele tips, etc.
-
E) Duidelijke sporen van misbruik, mishandeling of slecht onderhoud.
Aanwijzingen voor het aanmelden van een reparatie
Bij het invullen van het formulier zijn de volgende zaken van belang.
-
Vult u bij contactpersoon degene in die zorg moet dragen voor afhandeling van de reparatie, en bij het telefoonnummer en het e-mail adres de doorkiesnummers van deze persoon. Wij sturen het artikel retour naar het ingevulde adres, zorg ervoor dat de juiste postcode, straatnaam en huisnummer ingevuld zijn.
-
Bij de referentie kunt u uw eigen referentie invullen, het liefst een combinatie van cijfers en letters, en niet bv uw naam of het type van het opgestuurde artikel. Deze referentie gebruiken wij ook intern, als er onverhoopt een dubbele referentie voorkomt vullen wij deze aan met /1 of /2 etc. /gebruikt u een onbruikbare referentie dan zullen wij deze vervangen.
-
Voor een snelle reparatie is het noodzakelijk dat u de juiste klacht opgeeft, u kunt meerdere keuzes aangeven, staat uw klacht er niet bij of is het belangrijk dat u de klacht duidelijker omschrijft gebruik dan het vak "aanvulling klacht".
-
Stuurt u aub geen toebehoren mee welke niet nodig zijn om de klacht te verhelpen. Als alleen de bout defect is hoeft u geen station mee te sturen en andersom, geen bouten als het station defect is, stuur nooit 230V snoeren of standaard houders mee.
-
Het invullen van de juiste leverancier is van groot belang, deze gaat zorg dragen voor de financiële afwikkeling als er buiten garantie gerepareerd is. Met de weergegeven leveranciers hebben wij afspraken, staat uw leverancier er niet bij kies dan voor "onbekend", de eventuele factuur ontvangt u dan van Weller Repairs.
-
Als u bij de vraag "garantie" JA aangeeft en aanspraak wil maken op garantie, het is dan verplicht om een aan- of verkoop-bewijs mee te sturen, u kunt dit inscannen en als bijlage toevoegen. Stuurt u geen bewijs mee dan gaan wij uit van de fabricage datum en tellen hier 15 maanden bij op, voor het bepalen van de einde garantie datum. Achteraf garantie claimen is niet mogelijk. Als u NEE invult kunt u aangeven tot welke prijs het artikel gerepareerd mag worden, zonder prijsopgave. Let wel op de aankoopwaarde ,wij repareren zonder prijsopgave in de volgende gevallen:
-
Aankoopwaarde artikel tot €125 dan repareren tot 50%
-
Aankoopwaarde artikel tussen €125 en €1250 repareren tot 35%
-
Aankoopwaarde artikel boven €1250 repareren tot €400
In alle andere gevallen ontvangt u een prijsopgave, en kunt u de volgende keuze maken,
-
de reparatie uitvoeren tegen de opgegeven prijs, of
-
de reparatie niet uitvoeren en het artikel retour tegen onderzoekskosten en verzendkosten, of
-
de reparatie niet uitvoeren en artikel niet retour, geen kosten.
Ontvangen wij geen reactie binnen 3 weken op de prijsopgave dan sturen wij het artikel ongerepareerd tegen de onderzoekskosten en verzendkosten retour. Voor reparatie van uw artikel berekenen wij de onderdeel prijs (volgens de laatste Weller prijslijst) plus de werkplaats kosten, deze zijn voor losse bouten, pyropennen en enkelvoudige stations € 20,00 en voor meervoudige stations € 55,00 en voor artikelen met een aanschafwaarde boven de € 1250,00 rekenen wij € 17,50 per kwartier. Reparatie op locatie is mogelijk de kosten hiervan zijn € 1,10 per kilometer en € 17,50 per kwartier.
De verzendkosten zijn € 12,50 per pakket tot 10 Kg hierboven gelden de PostNL tarieven. Blijkt tijdens de reparatie dat er meer defecten zijn, dan volgt een nieuwe aangepaste prijsopgave. Eventuele transportschade wordt zo spoedig mogelijk (in ieder geval binnen 2 werkdagen) aan u gemeld per e-mail, uiterlijk beschadigde pakketten geven wij onmiddellijk retour aan de transporteur. Ongefrankeerde pakketten worden altijd geweigerd.
Alle genoemde prijzen zijn ex. BTW.