Voorwaarden in't kort

 
Altijd aanmelden via formulier.
----------------------------------
Uw eigen referentie invullen
-----------------------------------
De juiste klacht aangeven
----------------------------------
prijsopgave indien :
Artikel tot € 125,00 dan
repareren tot 50%
 
Artikel tussen
€ 125,00 en € 1250,00
repareren tot 30%
 
Artikel boven € 1250,00
repareren tot  € 400,00
--------------------------------
Onderzoekskosten :
tot         € 125,00
kosten    € 17,00
 
boven   € 1250,00
kosten   €  20,00
--------------------------------
Verzendkosten € 10,00
per pakket tot 10 Kg
--------------------------------  
Buiten garantie reparatie
Onderdelen tegen kostprijs
Vaste arbeidsprijs
------------------------------
Alle genoemde prijzen
zijn ex B.T.W.

Reparatie voorwaarden

 
 

WELLER TOOLS

 
Weller Repairs is door Weller Tools aangewezen als reparatie centrum voor Nederland.
Voor de proffessionele  " blauwe"  WELLER artikelen bent u op de juiste website.
Voor de  " rode"  hobby artikelen moet u kontakt opnemen met de  APEX TOOL GROUP in
Emmen, tel 0591 - 667500.
Wij hopen met deze reparatie service een steentje bij te dragen aan het succes en de
betrouwbaarheid van de Weller producten. Om bij een eventuele storing aan uw apparatuur
de termijn van reparatie zo kort mogelijk te houden is het van belang dat we de procedure zo
goed mogelijk volgen, dit geeft ons meer tijd om aan de reparatie te besteden en bespaart
u een wachttijd.
 
 

Garantie bepalingen

Om gebruik te maken van de Weller garantie regeling moet u een reparatie aanmelden via
het aanmeldformulier, toegestuurde reparatie zonder aanmelding worden behandeld als
"buiten" garantie. Bovendien rekenen wij 10,00 extra omdat wij handmatig uw
reparatie moeten registreren.
Weller Tools volgt de algemene richtlijn voor de garantie termijnen.
De blauwe WELLER artikelen behoren tot de proffessionele lijn, hiervoor geldt een
garantie termijn van 12 maanden. Deze garantie geldt voor apparatuur en toebehoren,
uitgezonderd zijn de verbruiks artikelen zoals filters, stiften, reinigers etc.
Hierop is uitsluitend een DOA garantie van toepassing. Op losse onderdelen wordt
6 maanden garantie gegeven.
Enige oorzaken van "buiten" garantie zijn oa:
A) Overschrijding van de garantie termijn.
B) Val of vloeistof schade.
C) Eerdere reparatie anders dan door een door Weller Tools aangewezen reparatie centrum.
D) Gebruik van verkeerde materialen ( S-29/39, aanstekergas etc), niet originele tips, etc.
E) Duidelijke sporen van misbruik, mishandeling of slecht onderhoud.
 

Aanwijzingen voor het aanmelden van een reparatie

Bij het invullen van het formulier zijn de volgende zaken van belang.
 
Vult u bij contactpersoon degene in die zorg moet dragen voor afhandeling van de reparatie,
en bij het telefoonnummer en het E-mail adres de doorkiesnummers van deze persoon.
Wij sturen het artikel retour naar het ingevulde adres, zorg dat de juiste postcode, straatnaam
en huisnummer ingevuld zijn. Bij de referentie kunt u uw eigen referentie invullen, het liefst een
combinatie van cijfers en letters, en niet bv uw naam of het type van het opgestuurde artikel.
Deze referentie gebruiken wij ook intern, als er onverhoopt een dubbele referentie voorkomt vullen wij
deze aan met /1 of /2 etc. /gebruikt u een onbruikbare referentie dan zullen wij deze vervangen.
Voor een snelle reparatie is het noodzakelijk dat u de juiste klacht opgeeft, u kunt meerdere
keuzes aangeven, staat uw klacht er niet bij of is het belangrijk dat u de klacht duidelijker
omschrijft gebruik dan het vak "aanvulling klacht".
Stuurt u aub geen toebehoren mee welke niet nodig zijn om de klacht te verhelpen.
Als alleen de bout defect is hoeft u geen station mee te sturen en andersom, geen bouten
als het station defect is, stuur nooit 220V snoeren of standaard houders mee.
Het invullen van de juiste leverancier is van groot belang, deze gaat zorg dragen voor de
financiële afwikkeling indien er buiten garantie gerepareerd is. Met de weergegeven
leveranciers hebben wij afspraken, staat uw leverancier er niet bij kies dan voor
"onbekend", de eventuele factuur ontvangt u dan van Weller Repairs.
Als u bij de vraag "garantie" JA aangeeft wilt u aanspraak maken op garantie, het is dan
verplicht om een aan- of verkoop-bewijs mee te sturen, u kunt dit inscannen en als bijlage
toevoegen. Stuurt u geen bewijs mee dan gaan wij uit van de fabrikage datum en tellen hier
15 maanden bij op, voor het bepalen van de einde garantie datum.
Achteraf garantie claimen is niet mogelijk.
Als u NEE invult kunt u aangeven tot welke prijs het artikel gerepareed mag worden, zonder
prijsopgave.
Let wel op de aankoopwaarde ,wij repareren zonder prijsopgave in de volgende gevallen,
  • tot een aankoop waarde van € 125,00 wordt tot max 50% gerepareerd
  • tot een aankoop waarde tussen de € 125,00 en € 1250,00 wordt tot 30% gerepareerd
  • met een minimum van € 62,50           
  • en boven de € 1250,00 wordt tot € 400,00 zonder prijsopgave gerepareerd.

In alle andere gevallen ontvangt u een prijsopgave, en kunt u de volgende keuze maken,
  • de reparatie uitvoeren tegen de opgegeven prijs                                            , of
  • de reparatie niet uitvoeren en het artikel retour tegen onderzoekskosten, of
  • de reparatie niet uitvoeren en artikel niet retour, geen kosten.
De onderzoekskosten bedragen € 17,50 voor artikelen met een aanschafwaarde
tot € 125,00 hierboven is dit € 20,00.
Ontvangen wij geen reactie binnen 3 weken op de prijsopgave dan sturen wij het artikel
ongerepareerd tegen de onderzoekskosten retour.
Voor reparatie van uw artikel berekenen wij de onderdeel prijs (volgens de laatste Weller
prijslijst) plus de werkplaats kosten, deze zijn voor losse bouten € 17,50 voor pyropennen
en enkelvoudige stations € 20,00 en voor meervoudige stations € 22,50 en voor artikelen met
een aanschafwaarde boven de € 1250,00 rekenen wij € 17,50 per kwartier.
Reparatie op locatie is mogelijk de kosten hiervan zijn € 1,10 per kilometer en € 17,50 per
kwartier.
De verzendkosten zijn € 10,00 per pakket tot 10 Kg hierboven gelden de TPG tarieven.
Blijkt tijdens de reparatie dat er meer defecten zijn, dan volgt een nieuwe aangepaste prijsopgave.
Eventuele transportschade wordt zo spoedig mogelijk (in ieder geval binnen 2 werkdagen)
aan u gemeld per E-mail, uiterlijk beschadigde pakketten geven wij onmiddellijk retour aan de
transporteur. Ongefrankeerde pakketten worden altijd geweigerd.

Alle genoemde prijzen zijn ex.BTW.

 

 

 

 

Bovenstaande tekst is een voorlopige uitgave,...............

 

 

 

 

 

 
 
is
een
onderdeel
van
 
 
 
 
www.ricom-repairs.nl